Průzkumy spokojenosti pacientů záchranek – cesty pokusů a hlavně omylů…

Zjišťovat spokojenost pacientů se službami záchranky je jistě záslužná činnost, ale – nic ve zlém – způsoby, které k tomu záchranky používají (resp. ty záchranky které to vyzkoušely, tak už zase nepoužívají, ale zkusit si to musí každý :-)) jsou… poněkud nešťastné, řekl bych. Už jsme tu měli letáčky v čekárnách příjmových oddělení, nyní „frčí“ elektronické hlasování (pomocí SMS, nebo ještě lépe přes QR kódy)… Takže zatímco drtivou většinu pacientů záchranky tvoří senioři, apriori hendikepovaní v práci s mobily a IT, navíc  záchranka je tu především pro ty, co mají „smrt na jazyku“, a nebo jim je aspoň tak zle, že rozhodně nemají roupy psát SMS nebo scanovat QR kódy, na názor se ptáme právě té skupiny, která by zase až tak úplně objektem naší práce být někdy ani neměla – mladších „málo nemocných“ – kteří ale zase vládnou iTechnikou a mají čas a náladu na hračičkování… Co si se závěry těchto „průzkumů“ kdo počne, to by mě opravdu zajímalo. Krásnější praktickou ukázku toho, čemu se ve statistice říká „výběrová chyba“, by člověk hledal opravdu jenom těžko.

(c) Ondřej Franěk, www.zachrannasluzba.cz